fredag 16. desember 2011

Boken jeg leser akkurat nå

Anette på anettes bokboble oppfordrer oss til å skrive litt om hvilken bok vi leser før jul - for vi tar oss vel tid til å lese litt i førjulstiden?
Jeg er akkurat ferdig med
1) "Rosa" av Hamsum
2) "Mannen og havet" av Hemingway

Nå leser jeg "Noen kjenner mitt navn" av Lawrence Hill. Dette er en beretning om livet til Aminata Diallo, en elleve år gammel jente som sammen med flere andre fra landsbyen, blir bortført fra sin landsby i Afrika for å bli solgt som slave i South Carolina. Boken handler om jentas liv, men jeg holder fremdeles på å lese om tiden ombord slaveskipet som tar henne bort fra Afrika. Boken er underholdende, men også opprørende. Boken er å anbefale.


2 kommentarer:

  1. Så flott innlegg, jeg syns ikke du har misforstått noen ting, jeg! "Noen kjenner mitt navn" er en fantastisk bok, leste den i januar i fjor og ble bergtatt :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...