lørdag 17. desember 2011

Kokebøker del 5

Her kommer flere kokebøker som det skal prøves ut oppskrifter fra. La meg minne om at prosjektet starter opp 1. januar og går gjennom hele 2012. Kokebøkene jeg viser bilder av, dvs de kokebøkene og oppskrifter jeg allerede har i hus er det materialet jeg skal hente oppskriftene fra. Jeg skal ikke ut på nettet og hente nye oppskrifter, eller kjøpe nye kokebøker (unntak må selvfølgelig gjøres om jeg får nye bøker i gave eller på annen måte får nye oppskrifter - men jeg skal ikke aktivt ut å hente nye oppskrifter).

Gyldendals store kokebok av Ingrid Espelid Hovig inneholder nok litt av hvert:

Dette er fire bøker fra en serie fra Hjemmets bokklubb/forlag - tror disse også er fra 80-tallet. Det er "Mat for travle", "Vi får gjester", "Gryteretter" og "Gjærbakst".

En bok med salatoppskrifter er grei å ha på nyåret.

Oppskrifter for en person - greit for de dagene man skal lage mat kun til seg selv.


Kanskje det finnes noe i en lavkarbo-kokebok som kan friste? Kan sikkert være nyttig å lage litt mat som har lavere karboinnhold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...