fredag 30. desember 2011

Kokebøker del 8

Da nærmer det seg nyttår og 2012 - året da jeg blant annet skal lære meg nye oppskrifter. Jeg har nå presentert nesten alle kokebøkene jeg har. Her kommer det tre til.

Jeg har som tidligere nevnt, omfattet oppskrifter på drinker til å inngå i utprøvingen:



Her er en bok i en serie oppskriftsbøker som utgjør "Det store norske matleksikon". Jeg har kun en av disse bøkene - nemlig boken med oppskrifter der den første oppskriften begynner med "Aral" og siste oppskriften starter på "Baca".


En tilfeldig valgt oppskrifte fra boken er Agurksuppe - det har jeg aldri laget...

Og her er ananas med sjokoladeis - kanskje verdt å prøve?

Bernt Stiansens kokebok: "Stiansen til hverdags, og litt til fest":

- og slik kan jo toast også serveres (eks fra Stiansens bok)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...