søndag 13. mai 2012

Kylling med chorizo - lavkarbo


Dette er en rett som er basert på en oppskrift som er funnet her.

Retten er enkel å lage og smaker nydelig. Smaken av chorizopølse sammen med kyllingen er en høydare - og smaken av krydderet....



Du trenger til fire:
1 gulrot
1 pastinakk
1 bit kålrot
2-3 hvitløksfedd
5 sjalottløk
4 kyllingfileter
chirizopølse
1 boks hermetiske cherrytomater
timian
samsal oelek
1 dl buljong

Stek kyllingen i en blanding av smør og olje.


Skjær rotgrønnsakene i skiver og kok i 3 min. Smør en ildfast form og legg i hvitløksfedd og sjalottløk som er delt i to. Legg oppå grønnsakene, kyllingen, pølse og tomatene. Jeg brukte denne typen tomat.



Rør ut samsal oelek i buljongen og hell over. Krydre. I oppskriften skal det være fersk timian. Det hadde ikke jeg, men jeg brukte tørket og det fungerte fint. Jeg slengte også oppi litt chiliflak. Stek i ovnen på 180 grader i 20 min.


Det lukter nydelig og smaker ennå bedre!


Jeg serverte med ruccolasalat, da det er en del grønnsaker i gryten. Det er jo endel rotgrønnsaker med litt karbo, men fordelt på 4 personer blir det ikke mye. Mmmmmmmmmmmm.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...