mandag 11. juni 2012

Kjempegode knekkebrød lavkarbo

 Disse knekkebrødene er utrolig god. De kan brukes til ostekjeks, til suppen eller til frokost eller lunsj, med deilig pålegg.

Oppskriften har jeg funnet på matblogg.net. Det er en blogg jeg tilfeldig kom over, men som jeg nok skal inn igjen å kikke nærmere på.

Her er oppskriften:

2 egg
1 dl solsikkekjerner
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 dl hakkede valnøtter
1/2 salt

Bland alle ingrediensene og fordel utover en papirkledt langpanne. Legg også et bakepapir over røren i langpannen.

Stek på 200 grader i 5 min før du tar av det øverste bakepapiret og ruter opp massen med en kniv.
Skru ned ovnen til 175 grader og stek knekkebrødene i ytterligere 5 minutter. Jeg tørket knekkebrødene på 50 grader i 10 min, med døren litt på gløtt.


Disse vil jeg lage igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...