onsdag 20. juni 2012

"Tilslørte bondepiker" - lavkalori

 Jeg hadde liggende noen epler - ikke helt nye fra butikken - og ingen ville spise eplene. Jeg skjærte de derfor opp i terninger, tilsatte en anelse vann, og en dråpe Natreen flytende. Dette ble kokt sammen til en mos. Og voila! Så hadde jeg hjemmelaget eplemos :)
 Eplemosen kan brukes til dessert, pålegg eller som smakstilsetning i yoghurt.
Denne gangen brukte jeg eplemosen til en lavkalori utgave av Tilslørte bondepiker. Til en person brukte jeg:
1 rug sprø, knust
3 ss vaniljekesam
eplemos

Dette ble lagt lagvis i et glass, og ble spist som kveldskos. 
Mmmmm



1 kommentar:

  1. Jeg kalte dette innlegget opprinnelig "Arme riddere". En oppmerksom leser gjorde meg oppmerksom på at det skal være "Tilslørte bondepiker" - selvfølgelig.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...