søndag 3. juni 2012

Iskake lavkarbo

 En oppskrift som jeg har hatt i mange år, og som jeg har tilpasset en lavkarbo-variant.


Ingredienser:
3 eggehviter
sukrin+ (opprinnelig oppskrift 2 dl sukker)
100 g malte mandler

1/2 l fløte
3 eggeplommer
sukrin+ (opprinnelig oppskrift 100 g sukker)
1/2 dl sterk kaffe
1 plate mørk sjokolade (70 %)

Pisk eggehvitene sammen med sukrin. Jeg tok litt på slump med sukrin. Mal mandlene.

Rør mandlene inn i eggehvitene.


Hell røren i en rund form og stek kaken på 170 g i ca 20 min.

Pisk eggeplommene sammen med sukrin. Her tok jeg også sukrin på slump.
Hakk sjokoladen.

Pisk fløten. Hell i eggeblandingen, sjokoladen og kaffen. Rør sammen. Nå kan du smake om det smaker søtt nok. Hvis ikke, kan du røre inn litt sukrinmelis. Når du er fornøyd, helles kremrøren over kakebunnen og sett i fryseren.
Kaken kan spises etter ca 3 timer.
Smaker kjempedeilig.
Mmmm


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...