mandag 18. juni 2012

Lavkarbo - over for denne gang

LAVKARBO

Da har jeg smått om senn tatt inn karbohydrater i kostholdet. Etter nesten 2 mnd uten karbo. Dette for å finne ut hvilke matvarer som påvirker meg negativt. Frukt og alle sorter grønnsaker er nå tilbake, uten at det har hatt negativ innvirkning.

Jeg har spist hjemmelaget speltbrød og det har heller ikke hatt negativ innvirkning. Den oppskriften vil jeg poste på bloggen senere. Jeg har bestemt meg for å unngå sukker og hvetemel, unntatt i helt spesielle situasjoner.

Det er helt klart at jeg har gått ned i vekt i denne perioden. Ikke mye i kg, men mange cm. Den andre i husholdet har gått ned 11 kg. Så våre erfaringer er at lavkarbokosthold fører til en slankere kropp.

Slutt 16.06.2012 

Her er fra startinnlegget:

I en periode fremover vil det komme en del lavkarbo oppskrifter her i bloggen. Bakgrunnen er at vi er to i hustanden som er mer eller mindre plaget med halsbrann, og svinging i blodsukker. Etter å ha lest om lavkarbo, ønsker vi å prøve dette i en periode fremover - selv om skrekken for fett sitter litt i ennå.

Jeg har mye å lære om denne type kosthold - og vil søke info fra andre blogger, samt at de fleste oppskrifter fra mine kokebøker nok kan gjøres om til lavkarbomat.

Spennende å se hvordan dette vil fungere. Start 22. april 2012





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...