torsdag 13. september 2012

Pannekaker og saftsuppe

Dette er alltid en slager til middag. Deilige pannekaker med saftsuppe til. 
Søtt og godt.
 Og veldig enkelt. 
Og veldig billig.

Til to sultne personer trenger du:
4,5 dl hvetemel
7,5 dl melk
3 egg
litt salt
stekes i margarin

Rørt alt sammen og la røren svelle i noen minutter før du steker kakene.


Jeg steker kakene på litt over middels varme. Det er ikke lang tid som trengs i pannen før de er ferdige.


Suppen lages av
1 l vann
40 g havregryn
50 g sukker
3/4 dl husholdningssaft (den skal være litt blek)


Pannekakemiddag for oss er et søtt måltid fra begynnelse til slutt.

Dersom jeg er i det sunne hjørnet (les: slankehjørnet), så smører jeg lett jordbærsyltetøy på kaken, og ruller den sammen. Dersom jeg er i "la det skure og gå"-hjørnet, så strør jeg sukker på kaken og ruller den sammen. (Er forøvrig på la det skure og gå idag - da ble det sukker.....!!).


Og så nytes maten.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...