tirsdag 22. mai 2012

Frokostmuffins - lavkarbo


I dag er det 1 mnd siden jeg startet på lavkarbo. Det har gått mye enklere enn forventet. Jeg har spist mye god mat, deilige kaker etc. Og vi to i huset, vi har begge tatt av en del kilo (den ene har tatt av mange kilo, den andre har gått ned mange cm...). Utrolig...


Det eneste som kan være litt "vanskelig" er å finne en erstatning for brød om morgenen. Jeg er ikke særlig tilhenger av stekt eller kokt egg kl 0700 om morgenen. Jeg eksperimenterer derfor med ulike "brødtyper", og skifter type ca hver uke. Det viktigste er at jeg har noe å legge pålegget på.



Disse frokostmuffinsene var en grei erstatning for brød.

Her er oppskriften:
4 egg
2 ts fiberhusk
1 dl reven gulrot
ca 2 dl mandelmel
1 dl hasselnøttmel
1 ts malt kanel
1 ts bakepulver
solsikkekjerner til pynt

Visp eggene og bland inn fiberhusk. La det hvile i 5 min. Bland i gulroten.
Bland sammen mel, kanel og bakepulver og bland det inn i eggeblandingen.
Fordel røren i et muffinsbrett. Strø over kjerner.



Stek på 180 grader i ca 15 - 20 min.

 

 Ha på godt med smør.


 Eller litt syltetøy. Denne inneholder lite karber.



Her med kesam og syltetøy.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...