mandag 14. mai 2012

Kjempegod pizza - lavkarbo


 Oppskriften på pizzabunnen er basert på en oppskrift jeg fant her. Nedenfor kan du lese om fyllet jeg har på pizzaen.


  • 4 egg
  • 2 spiseskjeer kremfløte
  • 1 teskje bakepulver
  • 2 – 3 never revet ost
  • en klype salt
  • 2 spiseskjeer olje
  • 4 spiseskjeer soyamel
  • 2 teskjeer johannesbrødkjernemel
 Visp alt sammen i en bolle.


Stryk det ut på en bakepapirkledt plate. Forstek bunnen på 200 grader i ca 15 min.


 Mens bunnen steker lager du til det du vil ha av fyll. Jeg stekte ca 400 g kjøttdeig, løk og hvitløk. Så tilsatte jeg en boks tomat og litt tomatpure. Krydret med salt, pepper, chilipulver, oregano og litt karri.


Når bunnen har stekt, strødde jeg over Maldonsalt, chiliflak og oregano. Legg på fyllet og osten og stek i 15 min til.


Etter 15 min ser pizzaen ca slik ut.


Da er det bare å forsyne seg. 


Jeg serverte med salat og litt rømme.


Smakte aldeles nydelig.


Har allerede fått bestilling på denne igjen her i huset...............



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...