onsdag 9. mai 2012

Lavkarbo hamburger



En veldig god hamburger. Her laget  med Oopsies. Disse falt i smak her i heimen. Prøv den!

Du starter med å lage Oopsies. Det finnes oppskrifter på disse rundt om på nettet. Jeg har tilpasset oppskriften etter min smak, slik at de passer som hamburgerbrød.


Til 8 store Oopsies (dvs 4 hamburgerbrød - ett under og ett over)

3 egg
100 g Philadelphiaost
1 ss fiberhusk
krydder (Maldonsalt, chiliflak og oregano)

Pisk eggehvitene stive med litt salt.


Rør eggehvitenesammen med fiberhusk og rør dette inn i eggehviten.


Da er røren klar til å legge på bakepapirkledt stekebrett.

 Brødene skal være store nok til en hamburger.


 Ha på krydder. Jeg drysset på godt med oregano, litt Maldonsalt og et lite dryss med chiliflak.


Stekes på 150 grader i 25 min midt i ovenen (følg med da steketiden kan variere fra ovn til ovn).  Avkjøl på rist.


Stek kjøttdeig og legg det du ønsker i din hamburger. Her har jeg smurt majones på ene brødet og rømme på andre brødet, så lagt et lag med salatblad, en skive tomat og ost. Dette skal jeg lage oftere!



 Mmmm........



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...