torsdag 10. mai 2012

Rødvin lavkarbo

Beste lavkarborødvin

Da er det snart helg - og jeg er klar for litt vin i glasset. Jeg har funnet en vin som kan drikkes med god samvittighet (alt er relativt..).

Denne vinen var anbefalt i en artikkel i VG i desember 2011. Dette var den vinen som var journalistens førstevalg av de røde viner med minst sukkerinnhold:  "Den italienske vinen Domìni Veneti Valpolicella Classico Superiore 2007/2008 er et kanonbra kjøp. Den koster under 100 kroner og er en klassisk vin. Den er ren og god. Jeg har selv gitt den terningkast fem i VG. Den kan anbefales til alle, også de som ikke er opptatt av sukkerinnholdet".

Jeg gikk til en ansatt i Vinmonopolet og spurte etter en ok vin med lavt sukkerinnhold, og jeg fikk anbefalt den samme vinen. Så jeg kjøpte den, drakk den og kan si meg enig i at det absolutt var en drikkandes vin.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...