torsdag 5. april 2012

Farmors sveler


Denne oppskriften har jeg fått av min farmor - som jeg synes serverte de beste sveler. Servert med sukker....

Du trenger til en liten porsjon:
2 egg
2 ss sukker
2 ss smelta smør
2 dl kefirmelk
1/2 ts natron
1 dl mel

Pisk eggehvitene stive.


Ha i eggeplommene og sukkeret og pisk til eggedosis. Smelt smør og hell i.


Vend inn det tørre. Bruk slikkepott og bland inn forsiktig, så du ikke pisker ut luften.


Stekes på stekepanne eller takke. Bruk litt smør, og vær forsiktig med varmen.


Da er det klart til å nytes..........


2 kommentarer:

  1. Hei,

    Denne sveleoppskriften har jeg også. Svelene er kjempegode!

    Tenkte jeg skulle takke deg for den supre lydbokideen.
    Jeg har lenge lett etter noe som kunne gjøre lange joggeturer mindre kjedlige. Nå har jeg funnet det! Fungerer som en drøm også til løping :-)

    SvarSlett
  2. Hei,
    Takk for hyggelig tilbakemelding. Fint at jeg har inspirert deg til å høre bok mens du jogger. Jeg har faktisk lyst ut å gå, for å få høre fortsettelsen på boken. Jeg har tilbakelagt mange timer på tur på denne måten:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...