tirsdag 24. april 2012

Pølser med blomkålris - lavkarbo

Da har jeg laget en lavkarbo middag til. Denne gangen ble det pølsemiddag.


Til to personer trengte jeg:
6 pølser - se nedenfor hvilket merke (jeg brukte 4 italienske og 2 mexikanske). Det var 0,1 karber/100 g pølse, altså svært lavt karboinnhold i pølsene
løk skjært i ringer
en skvett fløte (nok til at det blir saus)
blomkål
en halv grønn paprika, hakket
en fedd hvitløk, presset
smør
brokkoli

Skjær pølsene i mindre biter, og ha i en stekepanne, sammen med løk og smør. La dette surre noen minutter. Tilsett fløte.

Dette er typen pølser jeg brukte.

Jeg raspet blomkål og hadde det i en stekepanne sammen med smør, hvitløk og paprika. Surres i noen minutter.Det ble litt rot med å raspe blomkål - så neste gang prøver jeg blender.

I tillegg serverte jeg med kokt brokkoli. Mmmmm.Lavkarbomiddag kan virkelig være godt....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...