søndag 15. april 2012

Spicy kylling med brie

Kylling er alltid enkelt og greit å tilberede. Det er bare fantasien som setter grenser for tilbehør og smakstilsetninger. Her har jeg brukt ingredienser som jeg hadde i kjøleskapet. Resultatet var en smakfull og temmelig krydret kyllingrett. Og veldig god.


Denne oppskriften er beregnet til 3 personer.

Smør en ildfast form med olje. Krydre kyllingfiletene med maldonsalt og pepper. Legg de i formen.


Legg på skiver av brie på filetene.


Legg i cherrytomater (jeg brukte nesten en eske) og sukkererter.


Skjær opp en halv squash og rensk ca 10 hvitløksfedd.


Tilsett squashen og hvitløken.


Ta frem litt chiliflak (disse er ganske sterke...)


Strø chilien over. Sett gryten i ovnen i 160 grader i ca 45 min.


Etter 45 min er kyllingen klar.


Kok ris og server ved siden av. Smaker godt med et glass rødvin til. Mmmmm.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...