tirsdag 7. februar 2012

Cookies med sjokoladebiter

Jeg har laget cookies med sjokoladebiter. Oppskriften har jeg hatt liggende på min mobil, og har derfor ingen anelse hvor jeg har funnet oppskriften.



Oppskriften:
250 g smør
105 g sukker
210 g brunt sukker
1 ts vaniljesukker
2 egg
350 g hvetemel
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
100 g mørk kokesjokolade
100 g lys kokesjokolade
100 g hasselnøtter
100 g valnøtter

Pisk sukker, vaniljesukker og smør lett og luftig. Tilsett et egg av gangen. Tilsett hvetemel, bakepulver og salt. Tilslutt hakket sjokolade og hakkede nøtter.


Rull deigen til kuler og sett på bakepapirkledt plate. Stekes på 190 grader i ca 10 minutter.

Deigen er så pass stor, at etter å ha stekt 32 kjeks, så pakket jeg resten av deigen inn i matpapir og plast - og la den i fryseren. Så kan jeg ta deigen frem og steke når vi har lyst på nystekte kjeks. Enkelt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...