torsdag 9. februar 2012

Lapskaus

God, gammeldags lapskaus - uten noen fancy dikkedarer.


Lapskaus skal se ut som lapskaus. Jeg har faktisk brukt stavmikseren litt for at det skal bli skikkelig moset. Smaker deilig lapskaus.

Oppskriften er hentet fra Aschehougs store kokebok. I utgangspunktet kan du vel putte det du vil i en lapskaus - men jeg har jo som mål å lage nye retter - så jeg holdt meg til forslaget i denne kokeboken.

Du trenger:


I tillegg trenger du 50 g bacon som du skjærer i biter og steker først.


Når baconet har surret en stund, så skjær 300 g med kjøttpølse i terninger og stek sammen med baconet. Tilsett 3-4 dl kjøttbuljong. Skjær en bit sellerirot, 6 poteter og en stor gulrot i biter og tilsett. Snitt et halvt kålhode og legg opp i. Kok under lokk i ca 20 min.


Salt og pepre. Og om du vil at det skal være skikkelig lapskaus, så bruk stavmikseren (litt).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...