onsdag 1. februar 2012

Kokosiskrem

Jeg har laget kokosiskrem. Oppskriften fant jeg i et "Glad i mat" (gratisblad fra Rimi, Ica og Maxi).


Du trenger dette:


2 gelatinplater
3 dl kremfløte
1 1/2 dl sukker
4 dl kokosmelk
2 ss limesaft
ev. 2 ss rom
2 eggehviter
kokos- eller mandelflak

Legg gelatinen i blør i ca 5 min i kaldt vann. Kok opp fløte og sukker. Ta opp gelatinen og klem ut vannet. Smelt det i fløten. Bland inn kokosmelk, limesaft og ev. rom. Avkjøl. Pisk eggehvitene til hvitt skum og vend dem inn i den kalde røren.


Jeg tømte røren i en tom isboks, og satte det i fryseren.


Rør om et par ganger under innfrysingen.

Det ble kjempegodt. Ser for meg at isen også kan brukes i Piña Colada (slush...).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...