torsdag 26. januar 2012

Pølser med rotmos

I dag ble det pølser til middag.


Pølseretter kan gjøres sunne. Her har jeg laget rotmos av 200 g kålrabi, 200 g sellerirot, 2 gulrøtter og 2 poteter (brukte kokte rester fra tidligere i uken). Jeg har brukt pølser med mindre fett og stekt disse på teflonpanne.


I mosen kan du putte det du vil av grønnsaker. Når grønnsakene er møre, moser du med stavmikser, tilsetter 1 dl kesam, salt og pepper. Jeg moser bare litt, slik at det er litt biter igjen av grønnsakene - en litt grov mos.


Server med en salat. Da har du et raskt og sunt alternativ til pølser i brød.

1 kommentar:

  1. Jeg laget en mos av 4 poteter, 2 gulrøtter, 1 liten pastinakk, 1/4 kålrot og 1 liten persillerot. Jeg liker også mosen litt grov, så det ble den! Knallgod! Jeg droppet kesam fordi jeg ikke tåler melk. Takk for en fin oppskrift!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...