onsdag 11. januar 2012

Torsk med tomatsaus

Denne fiskretten kan jeg absolutt anbefale.
Oppskriften har jeg funnet i kokeboken Lett mett, av Jeanette og Grete Roede.
Jeg har gjort mine tilpasninger i oppskriften og har kommet fram til dette resultatet:


Og her er oppskriften:
400 g torsk (jeg brukte torsk fra frysedisken, ferdig filetert)
1/2 rødløk
2 sjalottløk
1/2 rød paprika
olje til steking
1 boks tomatsaus
1/2 dl sweet chilisaus
15-20 stenfrie sorte oliven
salt, pepper og timian

Start med å skjære løk og paprika i småbiter og surr lett i olje.

Tilsett tomatboksen og chilisausen. Skjær fisken i passe stykker og legg i gryta. Tilsett krydder. La dette putre mens du koker poteter og gulrøtter.

En hit her i huset:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...