lørdag 28. januar 2012

"Usynlig" av Paul Auster

Da er jeg i gang med bok nr 2 i bokprosjektet mitt. Den første boken - Seierherrene - var på 16 cd'er. Det betyr at jeg har gått i ca 20 timer i januar mens jeg har hørt boken. Det var ikke noe slit å komme seg ut - for boken var god.

Nå er jeg altså i gang med "Usynlig". Boken er på 7 cd'er, og jeg er allerede kommet til bok nr 2.


Handlingen foregår i New York i 1967. Hovedpersonen, den 20 år gamle Adam Walker, blir tilbudt jobb som redaktør for et tidsskrift. Hvorfor blir han tilbudt denne jobben av en verdensvant gjesteprofessor, Rudolf Born? Hvem er han - venn eller rival? Og hva slags forhold har han til den mystiske og forførende Margot?
Walker blir trukket inn i et trekant forhold og en bedragersk sfære der rettferdighet og ansvar er relative størrelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...